G-S51MHDEDXY המדריך האולטימטיבי לבחירת ריהוט גינה
top of page

המדריך האולטימטיבי לבחירת ריהוט גינה

חלק ראשון


אתם מרגישים את זה? האוויר מתחמם, הפריחה בשיאה, האביב תכף כאן ופסח ממש מעבר לפינה.

האם הגיע הזמן לרענן את ריהוט החוץ שלכם?


נתחיל מההתחלה:


מה הצורך?

חשוב מאוד להבין מה הצרכים והרצונות של המשפחה מהמרחב הפתוח הזמין כדי להתאים את הרהיטים הנכונים. במרפסות או חצרות קטנות ההחלטה היא פשוטה גם אם כואבת – האם ללכת על פינת ישיבה או פינת אוכל? אולי ערסל תלוי?

במידה והמרחב שזמין לנו גדול יותר, כמו מרפסות פנטהאוז וחצרות רחבות כדאי לייצר כמה פינות שממוקמות היטב. אולי גם נוסיף מיטת יום (מרבץ) או מיטות שיזוף לצד הבריכה? נסו לחשוב על ההרגלים היום יומיים שלכם בחלל החיצוני לבית, ואת אלו שהייתם רוצים לייצר או לחזק, כדי להפוך אותם לנגישים יותר.

 

לוקיישן לוקיישן לוקיישן

יש כמה שאלות שחשוב שנענה עליהן לפני שנתקדם בבחירת הרהיטים:

האם החלל חשוף תחת כיפת השמיים או מקורה? כלומר האם חיי הרהיט עשויים להתקצר בגלל חשיפה ישירה לגשם או לשמש? חשיפה ישירה דורשת חומרים עמידים במיוחד, תכף נגיע לזה.

האם יש נזקים נוספים שהריהוט עלול להיות חשוף אליהם וכדאי לקחת בחשבון? עצים נשירים? בעלי חיים? מי בריכה? כל אלו צריכים להיות שיקול במעמד קבלת ההחלטות.

כך בבואנו לתכנן את המתחם נעדיף להימנע מלמקם ריהוט גן מתחת לעץ עם פירות נשירים (או לפחות לרכוש ריפוד איכותי שקל לנקות), לוותר על חלק מרהיטי הראטן כשיש חתול שובב בבית, ולרכוש ריהוט עמיד למים בישיבה לצד בריכה.


חומרים

ריהוט גן איכותי חייב להיות עמיד כדי שיהיה נוח ויציב גם אחרי כמה שנים טובות. באקלים הישראלי המשימה לא פשוטה, השמש הקופחת בחודשי הקיץ הלוהטים, והגשם והרוחות בחורף לוקחים את המחיר ויוצרים בלאי מוגבר לרהיטים שמעבירים יום ולילה באוויר הפתוח. כדי להקטין את הסיכוי לבלאי מהיר מומלץ מראש לרכוש ריהוט שהשלד שלו מורכב מחומרים עמידים במיוחד.


אספנו לכם את החומרים המובילים בעמידות רהיטי חוץ לאורך זמן:


עץ טיק – עץ טיק מלא ועצים נוספים כמו אירוקיו, הם חומר גלם עמיד במיוחד לריהוט חוץ מכיוון שהם עצים טרופיים שמותאמים גם למזג אוויר יבש וגם לכמויות מאוד גדולות של גשם. עץ הטיק מכיל באופן טבעי שמנים והם מעניקים לו עמידות גבוהות בפני נזקי מזג האוויר ומזיקים.

לחצו כאן כדי לקרוא חוות דעת מאנשי מקצוע על עץ טיק באתר מדרג


בתמונה: שולחן אוכל מעץ טיק מלאה במראה טבעי



חשוב להכיר: למרות החוסן הטבעי של העץ שמונע ממנו להיסדק, להיבקע או לקבל עובש – הוא מאפיר עם הזמן ונותן לרהיט מראה מחוספס ועתיק. מי שלא אוהב את המראה, ניתן להימנע על ידי שימון תקופתי של הרהיט.



אפשרות נוספת היא לרכוש מראש רהיט צבוע בצבע מיוחד לעץ, במיוחד אם הוא משתלב בעיצוב הסביבה.






בתמונה: הבאתי אפור מהבית, שולחן מדגם קלוסטר. עשוי עץ טיק מלא, צבוע באפור שעושה לו כאן רק טוב.


ראטן סינתטי -

ראטן סינתטי הוא שם גנרי לחומר פלסטי חזק שמדמה צורת ענפים, נצרים ושאר צורות ראטן טבעיות. היתרון העיקרי של הגרסה הסינתטית הוא עמידות בפני מים ולחות, שתי תכונות קריטיות בריהוט חוץ. תכונה נוספת ניתן למצוא בראטן בדרגה גבוהה, היא שהוא צבוע לאורך ועומק הסיב ולא רק בצורה חיצונית ויש לו מסנני קרינה שמצמצמים ואף מונעים את דהיית הצבע למראה שמחזיק שנים ארוכות וטובות.


אלומיניום – אלומיניום נחשב לחומר חזק וקל משקל, ועובדה זו הופכת אותו לחומר מעולה לשלד רהיט שיחזיק מעמד במשך שנים ארוכות. יש לכם סבלנות? חלק מהמותגים שלנו מאפשרים התאמה אישית כמעט מוחלטת של שילוב צבעים ודוגמאות באלומיניום וראטן סינתטי. דוגמאות ניתן לראות באולם התצוגה בהרצליה.


בתמונה: כיסא מדגם טוסקה עם מסגרת אלומיניום, קליעה בעבודת יד של ראטן סינתטי.


אלומיניום אלקטרו פוליש (נירוסטה) – אלקטרו פוליש הוא תהליך של מירוק אלומיניום לדרגה חלקה ומבריקה. במצב כזה גם חשיפה לתנאי מזג אוויר הקיצוניים ביותר לא תפגע בעמידות ונראות הרהיט לאורך שנים. עובדה זו הופכת את המוצר למתאים במיוחד לבתים על קו הים, מכיוון שגם השמש הקופחת ביותר, חשיפה מתמשכת לאוויר הים ולגשם לא יגרמו לקורוזיה או בלאי והרהיט יחזיק מעמד לאורך שנים ארוכות. רוב מהמותגים המובילים שלנו מציעים אפשרות להזמין כריות, ריפוד ובטנות חדשים וכך להנות מהרהיט לשנים נוספות. אפשר גם להזמין בצבעים שונים ולרענן את העיצוב הקודם.

חסרונות: התהליך נותן לאלומיניום מראה מבריק ומודרני, שלא תמיד מתאים לכל אחד. בנוסף, אלקטרו פוליש מייקר את תהליך הייצור ובהתאם את עלות הרהיט.


בתמונה: פינת אוכל יוקרתית לגינה מדגם NINIX מבית המותג רויאל בוטניה. מסגרת שולחן האוכל והכיסאות עשויים מאלומיניום שעבר תהליך אלקטרו פוליש ברמת הגימור הגבוהה ביותר.



אבן לבה -

מחפשים רהיט שהוא גם מאסטרפיס וגם עמיד בכל תנאי האקלים? רהיטים מאבן בזלת עשויים להיות בדיוק מה שאתם מחפשים. אבן געש שעוברת טכניקת שימור בטמפרטורה של למעלה מ-1,000 מעלות צלזיוס ומקבלת טופ קרמי עם ציורים בעבודת יד. לחצו כאן לסרטון ולמידע נוסף על התהליך הייצור הייחודי.


בתמונה: פלטת שולחן אבן לבה של חברת דומיציאני האיטלקית


חומרי גלם נוספים שיהיו מעולים לריהוט חוץ:

  • קרמיקה

  • מורטקס

  • עץ שיטה מלא/ עץ אקליפטוס מלא

  • ברזל יצוק



בכתבה הבאה בסדרה נפרט על הבדים והריפודים הטובים והאיכותיים ביותר בתעשיית ריהוט החוץ, ונבין מה באמת חשוב כשבוחרים ריהוט שמבלה את רוב חייו באקלים הישראלי.

6 צפיות
bottom of page